Wednesday, August 19, 2009

Om å trå varsomt


Jeg er provosert i dag. Litt mer provosert enn vanlig. Uten at jeg har fått det med meg, har Grønland blitt en muslimsk bydel. En bydel hvor homofile ikke er velkomne, fordi det ikke passer seg sånn utfra deres skrudde menneskesyn basert på skjeggete menns tolkninger av hellige skrifter. Jeg vil vel påstå at homofile har hatt nok med å bli akseptert i vår del av verden, som ikke nødvendigvis er feilfri, og som også lider av maktgale skjeggete menns tolkninger av andre hellige skrifter, om de ikke må ta opp kampen med muslimer også. Legg merke til at 50-åringen Aslam Shaid har vært i Norge i ti år, og kan verken snakke engelsk eller norsk. Integrering er kanskje ikke det som står øverst på hans agenda, men likevel mener han at nordmenn skal tilpasse seg den muslimske bydelen Grønland. Noe sier meg at han ikke er den eneste med denne holdningen i vår nye muslimske bydel.

Homofile bør ikke holde hender på Grønland


I disse dager foregår det en valgkamp i Norge. Man kan si mye om Frp og deres syn på innvandring og integrasjon. På samme linje som man kan si mye om venstresidens mangel på baller til å ytre noe som kan tolkes dithen at det er politisk ukorrekt. Vel, det fantastiske fargerike fellesskapet er ikke så fantastisk. Jada, vi lærer mer om andre kulturer, får nye matvaner, blir beriket og det er ikke måte på. Samtidig kan vi jenter kikke oss ekstra over skulderen fordi vi blir sett på som fritt vilt av muslimske menn, homofile bør ha slåsshansker på hendene og helst holde seg til Oslo vest, alle bør egentlig unngå å oppholde seg langs Akerselva eller nedre del av Grünerløkka med mindre de er ute for å kjøpe dop. Og la meg understreke at dette ikke er sannheter som er skapt av mediene. Det er sannheten.
Hva skjedde med at våre nye landsmenn skulle lære noe av oss? E r våre verdier og holdninger så avskylige og lite verdt at det ikke er noen vits i å kaste bort tiden på det?

Jeg gruer meg litt til valget. Jeg har en ekkel følelse i magen som sier at det kan bli blått så det ljomer. Konsekvensene av det er jeg, og mange andre, usikre på. Jeg har alltid tilhørt venstresiden, og tenkt selv at jeg er så innmari liberal og at det er plass til alle uansett. Nå begynner jeg å bli usikker. Nå er det litt sånn at det er plass til alle som oppfører seg, og som følger norsk lov hvis de de på liv og død skal være her.Kanskje det ikke er lenge før det bygges en mur rundt det muslimske Grønland, og at de som er så innmari liberale argumenterer for at det er helt greit, det er det minste vi kan unne disse stakkarne som kommer til oss med lua i hånda.Jeg kjenner at jeg ikke kan tenke for mye på dette her.
Håper Skeive dager legger alle arrangementene sine til grønland neste år. Jeg stiller med regnbue-flagget!

2 comments:

ida said...

Og jeg oppfordrer alle menn jeg kjenner til å gå hånd i hånd på Grønland.

Frk. Svare said...

Oh yeah!