Wednesday, December 6, 2006

Alle jenter vil være prinsesser

Anastasia, eller kanskje best kjent som prinsessen av Jerusalem, har nå rotet seg bort i politiet. De aller fleste får jo litt panikk når politiet eller 60 Minutes banker på døren, men vår kjære Anastasia synes slettes ikke at det gjør noe å sitte i fengsel. Hun elsker og omgås mennesker, lære dem å kjenne, og sist men ikke minst; spre om seg med kjærlighet og hjelpe dem. Sånn rent bortsett fra at hun minner mer om en øst-europeisk prostituert fremfor en prinsesse fra Jerusalem, så har hun jo endel personlige egenskaper som burde være høyt verdsatt av menneskene generelt. Dette kan dog bare være en forkledning som denne taskenspilleren benytter seg av. Jeg har nemlig en teori om at hun egentlig er en bortkommet skuespiller. Hun er på vei til Rubicon-studioene for å ta over rollen som Anastasia i Hotel Cæsar. Nå har ikke jeg sett manuset til denne serien, men det kan tenkes at den nåværende Anastasia blir sendt ut av landet. Beskyldt for å ha giftet seg med Svein Krogstad kun for å få oppholdstillatelse.Hvorfor skulle man ellers gifte seg med Svein Krogstad?
Jeg ser for meg at den opprinnelige Anastasia blir borte i mange år, deretter dukker den nye Anastasia opp, og forvirringen blir komplett da hun viser seg å være fra Jerusalem og ikke Gdansk. Det lukter lykkepiller, brennevin og særdeles upassende språk på lang, lang vei. Og dette er altså en serie som sendes mens barna fortsatt sitter i sofakroken med øyne så store som tinntallerkener.

En annen forklaring kan være at Anastasia fra Jerusalem bare er nok et psykotisk kvinnfolk som plutselig har bestemt seg for å leve ut barndomsdrømmen sin, samtidig som hun får mulighet til å studere forskjellige land og innsider på fengselsceller. Hun er jo like glad uansett hvor hun her. Anastasia-princess of Jerusalem, better known as a happycamper.

Kan det ligge noe religiøst bak? Hun er tross alt fra Jerusalem. Det er riktig årstid i såfall.

7 comments:

Baetylos said...

Kanskje Jesus var fra Gdansk?

Frk. Svare said...

Kanskje jesus også er med i Hotel Cæsar?

Anniken said...

Hun ligner litt på Tone Lise Skagefoss. Jeg SIER ikke mer.

C said...

Jeg skjønner at jeg ikke lenger er særlig oppdatert på hva som foregår på Hotel Cæsar. Det er muligens intet stort tap, jeg har en følelse av at det sitter en kar på andre siden kloden som føler fraværet i sterkere grad ;p

Denne dama ser for øvrig ut som om hun kunne trenge en aldri så liten oppkvikker.

Frk. Svare said...

Det skal vel mer til enn en liten oppkvikker? :D

Jeg er forøvrig enig med Anniken. Hun er ikke helt ulik Tone Lise.

Baetylos said...

Er Tone Lise Jesus fra Gdansk??????

Baetylos said...

Dette var trist, nå har de funnet ut hvem denne burugla er:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/11/485713.html