Wednesday, November 29, 2006

Just my lucky day!


Mandager er for mange en forferdelig dag. Det er starten på en ny uke, det er lenge til lørdag og det er sånn ca tusen ting man skulle ha gjort før uken slutter. I min gjeng har vi en tradisjon om å starte uken med popquiz på Onkel Donald. Quizen omtales som "alle quizers Rolls Royce", og kanskje den er det, men jeg ser mer på den som et bevis på hvor utrolig lite jeg egentlig kan om musikk. Anyway, det er ikke mine manglende musikkunnskaper som skal være tema her, men min vinnerlykke som glimter til en gang hvert jubelår. Forrige mandag var jeg èn av to som svarte riktig på spotprice-spørsmålet, og kunne dra i land en dobbelt-cd med The Supremes. Denne premien føyer seg inn i en rekke på hele tre gevinster jeg har kunnet ta i mot i løpet av mine 29 år som deltaker i diverse kategorier. Første gang jeg vant noe var som loddkjøper i det lokale kakelotteriet utenfor Bøverbru Samvirkerlag. Jeg gikk stolt hjem med en hjemmelaget fyrstekake som min bestemor mente at hun kunne bake minst tusen ganger bedre. Jeg var 7 år gammel. Den neste gevinsten fikk jeg etter å ha vært ivrig lotto-spiller ett helt år. Hele 117 norske kroner kunne jeg ta ut på Bøverbru Postkontor. Tipper jeg hadde det moro den påfølgende lørdagen med en six-pack som jeg hadde tvunget Roger`n til å kjøpe til meg. Jeg var 15 år gammel. Og nå er jeg da altså 29 år gammel og kan smykke meg med en Supremes-cd. Man kan iallefall ikke si annet enn at verdien på premiene mine stiger med årene. Med mindre cd`n er kjøpt inn til innkjøpspris.
Jeg føler at jeg er på en rull. Snart skal jeg begynne å spille på hester.

7 comments:

C said...

Grattis på'rei. Du glemmer for øvrig den gangen vi vant randomprisen på quizen. Eller kvalifiserer ikke den fordi du per def ikke gjorde annet enn å møte opp for å få den? :)

Ellers har du jo vunnet er par hjerter på din vei, da. *fnise*

Baetylos said...

Tenk om man kunne slå disse tre fantastiske premiene sammen? En helaften med en six-pack, fyrstekake og skrålet fra The Supremes på anlegget. Da snakker vi fest!

Frk. Svare said...

jeg vinner hjerter,cd`er,kaker og penger. Jeg burde egentlig ikke klage.

erceno said...

Altså. Hva skjedde med den Beyonce-filmen? Har den kommet ut ennå? Har ikke sett den på gaten her. ...så, da har vi altså ennå en godbit å glede oss til. I tillegg til fyrstekake. Beyonce innfrir bombesikkert som Diana, altså!

Frk. Svare said...

Mener du ett eller annet Rosa Panter-mas?
Er det Beyonce som er stas nå a? Hva skjedde med Fergie?

C said...

Både Beyonce og Fergie har vært stas, men jeg tror det er Beyonce som er stasest. Skulle bare mangle, hvem kan unngå å falle pladask for damer med spastiske rykninger i hele kroppen? :p

Frk. Svare said...

Beyonce er sikkert hundre ganger bedre enn Fergie da. Selv om hun hevder at hun er fergielicious. Jeg har lyst til å bokse henne i puppene.