Tuesday, December 12, 2006

Oppsummering av året 2006!



Nå har vi kommet så langt ut i desember at jeg føler det er på tide med en oppsummering av året som har gått. Jeg regner med at de helt store opplevelsene ikke kommer de to neste ukene. For min del handler de om eksamen, juleshopping og julefeiring på Hønefoss. Det finnes ikke en eneste konsertbillett i nattbordskuffen, jeg rekker ikke lese noen nye bøker, og mest sannsynlig er det vel ingen av juleutgivelsene i cd-format som i det hele tatt kommer til å nå mine ører.

Vi tar det på den gode gamle listemetoden.

Beste skiver
102 Days-120 Days
Placebo-Meds
Tool-10 000 Days
Isis- In the Absence of truth
Peeping Tom- Peeping Tom
Snoop Doog- The Blue Carpet Treatment
Justin Timberlake- Futuresex/Lovesounds
Mesh-We Collide
Deftones-Saturday Night Wrist

Beste bøker som er lest i år, ikke nødvendigvis gitt ut i 2006.
Haruki Murakami- Norwegian Wood
Erlend Loe-Volvo Lastvagnar
Brett Easton Ellis-Lunar Park
Milan Kundera- The unbearable lightness of being
Jeff Apter- The story of The Cure-Never Enough
Neil Gaiman-Stardust
Jan Guillou- Tyvenes marked

Beste konserter i 2006.
Tool-Gothenburg Metal Festival
Mesh-Arvikafestivalen
Depeche Mode-Oslo Spektrum
Seigmen-Rockefeller
Editors-John Dee
Monomen- ElektroStat
Combichrist-ElektroStat
Nitzer Ebb- Arvikafestivalen
Arch Enemy-Arvikafestivalen
Morrissey-Øyafestivalen
Band of Horses-Øyafestivalen
Zensor-Club Maiden
Motorhead- Gothenburg Metal Festival



På det personlige plan må jeg jo si at det var en riktig genistrek å si opp jobben på H&M. Etter syv år var begeret fullt, og det var en sann fryd å gå ut personaldøra en siste gang.
Det er ikke sikkert at det er så dumt at jeg har startet på en ny utdannelse heller. Riktignok er ikke javaprogrammering helt i min gate, men de andre fagene jeg har er veldig interessante.
Jeg vil også påpeke at Eli Hagen har gitt ut en bok hvor hun hetser norske politikere. Jeg tror at det er Kjell Magne som får mest pepper. Uansett hvor lavmål og dumt det er, så må jeg nesten gi henne litt kudos for akkurat det.

Og sist men ikke minst; jeg har verdens beste mann!


7 comments:

C said...

Jeg fant ut at jeg må vente en stund med å lage lister sånn i tilfelle det dukker opp noe helt på tampen :)

Frk. Svare said...

Du kommer til å falle helt for "Jul med Bettan og Jan Werner". :P

C said...

Øyh, Jan Werner tok jo reper'n. Med mindre han har kommet med ny skive post mortem så tror jeg neppe jeg går i den fella. Har tross alt vært plaget med et makkverk fra den fronten tidligere.

*korse seg*

Frk. Svare said...

Det finnes en cd hvor Bettan og Jan Werner synger julesanger sammen. Så den senest forrige uke. Kan jo tenkes at de pusher på en gammel utgivelse.

Det spiller ingen rolle om man dør. Skiver kommer ut likevel. Bare se på 2Pac!

Baetylos said...

Hvorfor er ikke Deftones på listen din, du som misjonerer så kraftig for den skiva?

Frk. Svare said...

Fordi jeg er senil, så klart!

Baetylos said...

Vi skylder på julestria ;)