Sunday, February 11, 2007

By:larm del två!


By:larm ja..hva skal man si? Først av alt kan man si at In Vein spilte på seg en stor dose selvtillit. Mange ukers øving har gitt synlige og hørbare resultater, og bandet har begynt å bevege seg på scenen! Manager Else var så blid at jeg et øyeblikk var redd for at hun skulle besvime av sin egen lykkerus.
Jeg og Else var samboere under denne festivalen, mens In Vein bodde på et vandrehjem sammen med Monomen. In Vein merket seg aldersforskjellen da de utvekslet synspunkter angående boforhold. In Vein hadde en følelse av å være tilbake i militæret, og omtalte stedet som kasernen. Monomen syntes det var merksnodig likt leirskolen de hadde vært på. Vi bodde på et ordentlig hotell med egen dusj, og lovpriste oss selv for at vi ikke er popstjerner.
I all forvirringen over Trondheim og Bylarm som arrangement, så fikk vi også med oss et par konserter. She said destroy var knallbra, samt at vokalisten vil være enhver frisør`s mareritt/drøm. Makan til hårkasse har man aldri sett.Det rarerste bandet i verden heter Quit your dayjob, og de bør få en pris for sceneantrekk (hoppdress og boxer) og innlevelse. På forhånd gikk det rykter om at vokalisten er livredd for å synge, men dette var da bare oppspinn. Jeg er sikker på at han ikke har vært redd et eneste minutt av sitt liv. Jeg tror det skal litt til for å sette ham ut, rett og slett.Anna Ternheim var fint, Pleasure sugde bigtime, Monomen innfridde som alltid og de beste i verden heter Lorraine.

Men Trondheim er rar. Trondheim er kald. Og Trondheim er en by som jeg ikke skjønner frem og tilbake på. Og de har en tendens til å legge et stykke kjøttpålegg på all mat. Samt at innbyggere går på cafe for å snakke med seg selv.
Rock City er et sted for seg selv. Alle menn over 30 går i skinnfrakk og har lang bart. Jeg trodde jeg så Phil Lynott opptil flere ganger. Folk danser swing til Mastodon. I rest my case.
Den fulleste på Bylarm heter Sissy Wish. Hun siklet i håret til Jarle, og begynte å få noe som kan ligne på en litt aggressiv tone. Da dørvakten på Brukbar ville kaste henne ut skrek hun noe som lignet på "din dritt" etterfulgt av usammenhengende babling.
Nå er larmen over, og jeg er kjempetrøtt. Tror til og med at jeg har skaffet meg frostskader.

6 comments:

C said...

Når du sier at In Vein beveget seg... mener du da at Christer _danset_? Eller bare flyttet fingrene litt omkring på mikrofonen?

Nei, spøk til side, det høres ut som et sted jeg burde vært, så nå ble jeg litt trist for akkurat det. Fint at dere hadde en god tur, og selv om det var kaldt i Trondheim er jeg litt glad for at dere ikke var her i Finland. I dag har det vært ganske varmt med -18. I går var det -23. Litt i kjøligste laget, ville noen påstå, og rent tilfeldigvis er jeg en av dem.

Håper du får varmen fort i deg igjen og gi Christer en klem :)

Anette Yeah said...

Jeg så akkurat et intervju med Sissy Wish på MTV, fra by:larm, og hu sa noe sånt som dette: "by: larm er veldig bra, man kan møte masse folk og... også må man passe på så man ikke heller nedpå og blir snydens"
HAHAHA! :D

Baetylos said...

Jeg tror busemennen mine frøs fast i neseveggen gjentatte ganger. Heldigvis hadde jeg pels rundt knotten så det ble varmt rundt øra.

Thomas gikk med to bukser, fire gensere og jakke. Han var pysa av oss hehe

Baetylos said...

Også må du sjekke ut Dúné, 15-åringene fra Danmark. Spesielt låta Dry Lips, fantastisk: http://www.myspace.com/dunesite

Frk. Svare said...

Sissy vet hva hun snakker om :D

Baetylos said...

Skulle gjerne fått med meg at hun siklet på Jarle...