Thursday, February 11, 2010

007 didn`t die

I`m alive, it`s true! Jeg kom meg ned til tannlegen i tide. Etter ti år med unnvikelsesmanøvre slapp jeg unna med et lite hull på en tann som hadde mistet et skall. Jeg så for meg minst ti hull og rotfyllinger og all verdens styggedom. -og siden jeg først var i slaget, så tenkte jeg at jeg like godt kunne ta to tannlegetimer på samme dag, og få fikset det som måtte fikses. Så nå sitter jeg her med et smil og litt sikkel i munnviken. Et halvt smil, vel og merke. Er jo lam i halve ansiktet, men regner med at det gir seg snart. Det eneste jeg må vurdere er _når_ jeg vil trekke en visdomstann. Akkurat det trenger jeg litt tid til å fordøye. Jeg spurte om det var mulighet for å kunne ligge i narkose en ukes tid, men det var det ikke. Og hun lo litt, og trodde jeg tullet. Det gjorde jeg jo ikke.
Resten av dagen skal jeg tenke på hva jeg skal pakke til helgens London-utflukt. Tori skal besøkes, og det blir kjempetrivelig. Jeg har kjøpt meg guide, sånn at jeg ikke er helt fullstendig lost mens hun er på jobb. Det er over ti år siden jeg bodde der, så jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å huske hvor noe er. Helgen blir bra, rett og slett. Veldig fornøyd med at jeg la igjen deler av shoppingbudsjettet hos tannlegen i dag, men det er det vel kanskje verdt?

Det som irriterer mest akkurat nå er at jeg ikke kan oppdatere ipoden min. Vidundermaskinen min som kostet silkeskjorta har en hardware-feil, som du bare kan få byttet hvis du bor i Nord-Amerika. Fint det HP, når dere selger maskina i Europa. Garantien har gått ut, og alt er bare stas. Og fint det, at jeg ikke har noen backup av iTunes-biblioteket mitt noe sted. Skulle gjerne ha lagt inn The Presets, Delphic og Yeasayer som jeg har bittelitt oppheng på for tiden.
Leste anmeldelse av den nye Yeasayer-skiva et eller annet sted, hvor anmelder mente at dette var det Depeche Mode ville ha hørtes ut som  i dag hvis de hadde hatt like mye kreativitet og baller som Yeasayer. Jeg må jo le litt av det, for det er et typisk utsagn fra folk som egentlig ikke har noe forhold til synth eller elektronisk musikk overhodet. Nesten litt overrasket over at han ikke nevnte Kraftwerk i samme slengen. Så en liten kommentar til deg anmelder: du tar feil, Depeche Mode ville definitivt ikke ha lignet på Yeasayer , under noen omstendigheter.Ikke i fjor, ikke på verken 80 eller 90-tallet, og heller ikke i fremtiden. De minner mer om en litt mer elektronisk og indieaktig-versjon av Panic at the disco. Neppe et selskap man skal begynne å blande låtskriverkunnskapene til Martin Gore eller vokalprestasjonen til Dave Gahan borti.

2 comments:

ida said...

Visdomstannen blir barnemat, bare spør Tori! Og hils henne fra meg i samme slengen!

abraxas242 said...

Will do! Gjør meg klar for avreise nå! Tipper jeg får gode historier om tenner:)